Zamislite ovaj scenarij:
Upravo ste došli s posla. Umorni ste, ali ugodno je popodne i savršeno vrijeme da izvedete vašeg ljubimca u šetnju. Čim ste uskliknuli čarobnom rječju - "šetnja" ili "van" - repić započinje uzbuđeno mahati i čujete pseće oklijevanje uz tapkanje kandžica po parketu. Šapice vas prate do kućnog praga, uzimate vodilicu, kaput i krećete u najuzbudljiviji djelić dana za vašeg psa. Godi vam dašak svježeg zraka dok gazite uobičajeni krug po kvartu, ali fokus je ipak na krznatom malcu i njegovim navikama. Poput svakog vlasnika psa, nadate se da će obaviti veliku nuždu, da s mirom kasnije ne očekujete poklončić neugodnog mirisa u stanu. Nakon temeljitog njuškanja, malac se namješta u poziciju i obavlja veliku nuždu - "Too!", pomislili ste, "Cilj je postignut". Kakica nije na toliko vidljivom mjestu, neda vam se saginjati i skupljati, uostalom, niste ni ponijeli vrećicu za takvo nešto. Ma nitko neće primijetiti, razmišljate si, krećete natrag prema doma. Na povratku vam prilazi simpatična djevojka, vidno zainteresirana za vašeg psa. Tapšajući ga po glavi, upita vas za njegovo ime uz široki osmijeh dok se u vama budi onaj maleni osjećaj ponosa i ljubavi prema krznatom prijatelju. Sljedeći dan ponovno se vraćate s posla, a ispred vrata vas dočekuje kartonska bijela kutijica. Što bi moglo biti - ne očekujete nikakav paket. Pažljivo otvarate kutiju, a u njoj se nalazi upravo ona kakica koju niste skupili dan prije u šetnji. Zaprepašteni ste. Tko ne bi bio? No, jedna stvar je sigurna - sljedeći put ćete pomno razmisliti prije no što ostavite kakicu u parku.
Upravo takav scenarij zadesio je mnoge nemarne vlasnike pasa u španjolskom gradiću Bruneteu, nedaleko od Madrida. Naime, jedna od tamošnjih marketinških agencija kreirala je akciju, u suradnji s poštom i lokalnom vlašću, s ciljem smanjenja pseće kakice na gradskim ulicama.
12 volontera patroliralo bi ulicama Brunetea i promatralo šetače pasa, kako prenosi TIME. Kad bi primijetili da netko ne skuplja kakicu za svoji psom, suptilno bi prišli toj osobi, pretvarajući se da su samo slučajni prolaznici kojima se svidio pas. Kroz simpatičnu razmjenu s nemarnim vlasnicima, upitali bi za ime psa. Nakon što bi saznali ime, udaljili bi se i zabilježili pasminu i ime. Volonteri bi se zatim vratili na "mjesto zločina" i skupili kakicu u bijelu kartonsku kutiju na kojoj crnim slovima piše - "izgubljeno vlasništvo". Preko imena psa i pasmine saznali bi ime i adresu vlasnika među podacima gradskog poglavarstva, a pošta bi zatim dostavila neugodni paket vlasnicima na ulazna vrata.
Njihov eksperiment proveden je u jednom tjednu u veljači 2013. Tijekom tjedna napravili su čak 147 dostava kakica nemarnim vlasnicima. Međutim, marketinška agencija iza socijalnog eksperimenta postigla je svoj cilj - lokalne vlasti proglasile su drastičan pad ostavljenih kakica - od čak 70%.
Comentarios